poster kassa supermarkt gedragsverandering

Vliegensvlug de winkel door

De gedragsinterventie Word ook daluurshopper zorgde voor een afname van 32% van het aantal zeer drukke uren. DGSC19 wil graag weten of de resultaten te generaliseren zijn naar andere supermarkten.  

Aanpak

Op basis van de ‘lessons learned’ tijdens de eerste pilot hebben we een doorontwikkeling gemaakt: Vliegensvlug de winkel door. De gedragsinterventie is versimpeld, waardoor het beter toegankelijk wordt voor de brede doelgroep die in de supermarkt komt. Er is gebruik gemaakt van dezelfde middelen als tijdens de eerste pilot (boodschappenlijst, pen, informatieflyer en posters). Alles is in een lentejasje gestopt, waardoor het aansluit bij het seizoen.   

Rustiger in piekuren en drukker in daluren.

Bekijk hier de video!

Project info

  • Opdrachtgever: DG Samenleving en Covid-19 (DGSC19)
  • Jaar: 2021
  • In samenwerking met: Inspire to Act (projectleider), Behavioural Insights en Måke
  • Met dank aan: Vomar Voordeelmarkt